Cookie Consent by Free Privacy Policy website Land Rover Defender - OffRoad Action

Land Rover Defender 110

Land Rover Defender, vyráběný britskou automobilkou Land Rover od roku 1983, je pravděpodobně nejvíce ikonický terénní vůz, který byl kdy postaven. Výroba skončila v roce 2016 a nový Defender 2020 je již moderní SUV.

Land Rover Defender se vyznačuje dobrými jízdními vlastnostmi na komunikaci i v terénu, úsporným provozem a kompatibilitou v rámci armád NATO. Jedná se o vozidlo se zvýšenou průchodivostí, s pohonem všech kol, s dobrou startovatelností za nižších teplot. Je uzpůsoben k tažení přívěsů a k letecké přepravě včetně výsadku padákem.

Celá karoserie je sestavená z jednotlivých dílů, které jsou k sobě šroubované nebo nýtované. Defender byl vždy konstruován jako pracovní auto a pro armádu. Ročně se vyrábělo kolem 25 tis. Defenderů v různých modifikacích. Defender se stal v Británii v roce 1990 nejprodávanějším vozem 4x4.

V prosinci 1995 byly dodány první Defendery také do armády České republiky. 

V terénu je Defender králem s optimálně laděným podvozkem, redukcí a světlou výškou.

Brodivost auta je 65 cm. Defender 90 SW/110 SW: nájezdové úhly 48°/50° a 49°/34,5°. Defender má stoupavost 45°, boční náklon 45°/30°. Vůz má pohotovostní hmotnost +1980 kg, užitečnou 780 kg.

Základní charakteristika
Základní charakteristika

Délka

4 785 mm
Výška 2 000-2 182 mm
Šířka 1 790 mm
Pohon všech 4 kol
Převodovka šestistupňová
Výkon (kW/k) 90/122
Zdvihový objem 2 198 cm3
Nejvyšší rychlost 145 km/h
Více informací o vozidle

Land Rover Defender, stvořený pro dobrodružství, je pravděpodobně nejikoničtějším terénním vozidlem, jaké kdy bylo vyrobeno.

Tento legendární vůz 4x4 je tak robustní a odolný, že jej přijaly pohotovostní složky po celém světě a využívají jej humanitární skupiny, poskytující pomoc i do nejvzdálenějších končin světa.

Toto známé užitkové vozidlo s pohonem všech čtyř kol obstálo ve zkoušce času. Poprvé bylo vyrobeno v roce 1983 a původně nazváno jako Land Rover One Ten a Land Rover Ninety. Řada Defender nahradila velmi úspěšný Land Rover Series III a vyráběl se nepřetržitě až do roku 2016. V roce 1990 byly „One Ten“ a „Ninety“ přejmenovány na Defender, aby se odlišily od modelu Discovery, který byl představen v roce 1989.

Postupem času bylo vyrobeno mnoho různých variant, většinou s modernizovanými motory (včetně zážehového motoru BMW 2,8L v době, kdy BMW vlastnilo Rover) a různé převodové systémy (včetně limitované edice 4-rychlostní automatické převodovky).

Copyright © Offroad Action s.r.o., webdesign Digital One. All rights reserved.